Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Domašovský tunel


Název tunelu: Domašovský
Evidenční číslo: 254
Délka: 120,7 m
Trať: Olomouc – Krnov (310)
Úsek: JívováDomašov nad Bystřicí
Zprovozněn: 1872
Zrušen: v provozu (2015)
Počet kolejí zamýšlený: 1
Počet kolejí současný (2015): 1

Popis

Asi 75 m jižně od portálu Domašovského tunelu se nad tratí klene elegantní kamenný most.
Asi 75 m jižně od portálu Domašovského tunelu se nad tratí klene elegantní kamenný most.

Domašovský železniční tunel se nachází na katastru obce Domašov nad Bystřicí na trati Olomouc – Krnov (310) mezi zastávkou Jívová a stanicí Domašov nad Bystřicí. Tunel je jedním z pěti (druhým nejsevernějším) z pětice romantických, přírodních tunelů na trati z Olomouce do Krnova. V roce 2014 prošel tunel významnou rekonstrukcí, v rámci které byly části tubusu opatřeny novým betonovým nástřikem a severní portál tunelu betonovou zdí.

Necelých 100 m jižně od portálu tunelu překonává železniční trať elegantní kamenný most lesní cesty s jediným obloukem ve tvaru řetězovky, severně od tunelu se v objektu bývalého strážního domku (vechtrovny)nachází soukromá rekreační usedlost.

Domašovský tunel.
Domašovský tunel.
Domašovský tunel.
Domašovský tunel.
Pohled z Domašovského tunelu na kamenný most jižně od něj.
Pohled z Domašovského tunelu na kamenný most jižně od něj.
Tunel byl původně po celé délce vyzděn kamennými bloky.
Tunel byl původně po celé délce vyzděn kamennými bloky.
Po rekonstrukci v roce 2012 zdobí tunel přeskrásné moderní cedulky z plastu.
Po rekonstrukci v roce 2012 zdobí tunel přeskrásné moderní cedulky z plastu.
Pohled na vechtrovnu skrze severní portál Domašovského tunelu.
Pohled na vechtrovnu skrze severní portál Domašovského tunelu.
V roce 2014 byla severní část tunelu sanována betonovým nástřikem.
V roce 2014 byla severní část tunelu sanována betonovým nástřikem.
Nový, severní portál Domašovského tunelu.
Nový, severní portál Domašovského tunelu.

Zdroje

  1. Stečínský, B.: Železniční tunely v České republice, dostupné z http://www.tunely.cz/tunely/zajimavosti/zaj1/zeltun02.htm.



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 28. 10. 2015 byl naposledy upraven dne 28. 10. 2015 a zobrazen celkem 20586×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 13:13.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: